reklama

Prázdninové kráľovstvo pred prázdninami.

Postavili ste si niekedy v detstve s kamarátmi bunker a prichádzali ste domov, len keď sa ozvali žabky vo vašom bruchu?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Začiatkom minulého leta sa mi syn pochválil, že si s chalanmi stavajú prístrešok. Hneď som zbystrila pozornosť. Ozvali sa staré spomienky, ako sme s bratom,bratrancami a ich kamarátmi u starých rodičov stále niečo stavali, zabývali sme sa tam a starkí o nás ani nevedeli. Na každom dvore sa našlo dosť pokladov, ktoré nikomu nechýbali a my sme mali dekorácie. Koľkokrát aj nejaké mača, aby sme mali maznáčika. Striedali sme sa na stráži a odrážali sme útoky výbojných kmeňov, trénovali sme sa v bojových umeniach a vymýšľali stratégie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Zasnívala som sa. A začala som po troške vyzvedať. Syn mal výnimočne zhovorčivú náladu, očká mu žiarili, keď mi opisoval technológiu ich výstavby. Hneď som si predstavila, čo všetko z nášho dvora by si mohol zobrať, vraj aj iní rodičia sľúbili, aj starých závesov máme dosť, aj na strechu voľačo, nech im nenaprší dovnútra. Syn bol ešte vo veku, keď sa nehanbil zavolať mamu na obhliadku. Dostala som pozvanie. Preskočila na mňa iskra nadšenia a hneď po večeri sme vyrazili na výpravu. Kúsok nad naším domom, vpravo hore ulicou, až na koniec pod staré stromoradie z divých čerešní, orechov a moruší. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Šikovní chlapci sa usadili pod čerešňou, len natiahnuť ruku z bunkra a máte hostinu. Príbytok urobený po chlapčensky, nakrivo pozatĺkané dosky, prekryté kusom odtrhnutej lepenky, sedačka z neohobľovaných dosiek. Áno, hneď im tam pošlem niečo pod zadok, nech doma nemusíme operovať. Také útulné, až som tam mala chuť ostať s nimi. A chlapci hrdí, ako ozajstní stavitelia. Vraj im z toho posledného rozostavaného domu na ulici ponúkli chlapi materiál z veľkej kopy odpadu. Že to budú odvážať až zajtra. Asi majú tiež pekné spomienky.

 Tak to išlo aj druhý a tretí deň, syn po škole odbehol, vrátil sa až večer, ja som sa na záver dňa mohla ísť pozrieť. Predstavovala som si, aké pekné leto ho čaká, nebude vysedávať stále pred nejakou obrazovkou, našiel si nových kamarátov. Tretí večer prišiel s hlavou medzi plecami, zaliezol do izby a nič. Až pri večeri to z neho vybuchlo. Vraj tam prišla nejaká stará teta a nadávala im, že kde to všetko pokradli. Dvihol sa mi adrenalín, ale čo, však chlapci si poradia. Výbojné kmene môžu mať rôznu podobu. Posmelila som ho, nech to nabudúce slušne, bez drzosti, vysvetlia, odkiaľ to všetko majú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Ďalší deň sa môj zľaknutý syn neveľmi mal k pobytu na čerstvom vzduchu, ale prišli preňho starší kamaráti, že majú nové nápady, že si urobia z bunkru tajnú výpravu a budú stopovať divú zver. Nedal sa dlho prehovárať.

 Večer sa vrátil s veľkými očami a nadšenie v nich nebolo.Vraj im nejaký opitý chlap nadával, že im to všetko zbúra. A vraj tam bola na návšteve kamarátova mama a ona sa bála toho chlapa tiež. A že nemal veľmi vyberaný slovník. Moje nadšenie začalo upadať. Ukľudnila som syna, že ten pán to tak možno ani nemyslel, prípadne na to do zajtra zabudne.

 Ale nezabudol. Ďalší deň sa syn s kamarátmi vrátili o chvíľu s novinou, že bunker je celý zbúraný, že ostala len polovica zadnej steny. A už tam viac nepôjdu. Že sa boja zlej tety a chlapa opilca. Asi bolo výbojných kmeňov príliš. Prázdninové dobrodružstvo sa skončilo ešte pred prázdninami. Niektorým ľuďom asi predsa len vyhovuje viac, keď sú deti doma pri počítači a nie je ich vidieť ani počuť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Dnes, o rok neskôr, je staré stromoradie vyrúbané, vyrastajú tam nové domy a môj syn s kamarátmi, ak nie sú na štadióne, stláčajú doma klávesnicu. Všetko je v najlepšom poriadku. Ktovie, či si raz tiež zaspomínajú...

Miroslava Zifčáková

Miroslava Zifčáková

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som nositeľkou niekoľkých významných titulov - trojnásobná mama, manželka, dcéra, sestra, JA, kamarátka a ešte mnohých ďalších atraktívnych aj tých menej dôležitých. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu